Google Ads vs Facebook Ads: Co To Jest i Jak Działa?

Czym różni się Google Ads od Facebook Ads?

Do niedawna, wielu reklamodawców spoglądało na Google Ads i Facebook Ads jako dwie, skrajnie różne platformy. Wyścig dwóch wieloletnich rywali, często udramatyzowany przez media był brany za niezbity dowód, że obie platformy są po dwóch biegunach i jest to niezbędne dla każdego rodzaju przedsiębiorców oraz wszelkiego rodzaju działalności czy dużych firm, by podjąć arcytrudną decyzję – którą platforma będzie odpowiednia dla ich potrzeb? Pozorna konieczność wyboru między obiema ścieżkami reklamy w internecie pozostaje dezorientujący i szkodliwy przez cały czas.

Mimo, że obie platformy są często zestawiane jako konkurencyjne, w praktyce nie ma nic bardziej mylnego. Wiele biznesów wykorzystuje mocne strony reklamowania się w Google’u i na Facebook’u w pełnej harmonii, gdyż ma to na celu osiągnięcie maksymalnej widoczności, czyli wzrostu leadów i sprzedaży oraz znalezieniu nowych klientów, przyjmując różne strategie zgodnych z funkcjonalnościami i charakterem każdej z platform. Widoczne są niesamowite rezultaty pracy przy reklamowaniu się na nich.

Prześledzimy co odróżnia od siebie Google Ads (do niedawna AdWords) i Facebook Ads, jak obie platformy reklamowe działają i dlaczego powinieneś rozważyć używanie obu w swojej strategii marketingu internetowego.

Zanim zaczniemy się przyglądać różnym zaletom i cechom Google Ads i Facebook Ads, bardzo ważne jest, by zrozumieć podstawową różnicę między nimi.

Co to jest Google Ads?

Google Ads to największa i najpopularniejsza platforma reklamowa PPC (Pay Per Click – Opłata Za Kliknięcie). Reklamy Google są szeroko używane i stały się synonimem płatnych wyników wyszukiwań. Te dwa hasła są używane zamiennie nawet na innych platformach takich jak Bing Ads.

Google Ads Panel
Google Ads Panel Użytkownika

Google Ads: Płatne wyniki

Płatne wyniki wyszukiwań skupiają się na celowaniu w słowa kluczowe i używanie reklam tekstowych. Reklamodawcy używający Ads, skupiający się na słowach kluczowych – specyficznych frazach i słowach zawartych w zapytaniach wprowadzanych przez użytkowników Google – mają nadzieję, że ich reklamy wyświetlą się razem z wynikami dla tych zapytań. Za każdym razem gdy, użytkownik klika w reklamę, reklamodawca jest obciążony jednorazowo pewną kwotą pieniędzy, stąd nazwa Pay Per Click (Płatność Po Kliknięciu). Optymalizacja tego procesu to złożony temat i jest poza zakresem tego artykułu ale w skrócie, użytkownicy płacą za potencjał znalezienia nowych klientów, bazując na słowach kluczowych i terminach wyszukiwanych w Google.

Co to jest Facebook Ads?

Reklamy Facebooka są sztandarowym przykładem tego co jest nazywane płatnymi mediami społecznościowymi lub praktyką reklamował w sieci mediów społecznościowych. z największą liczbą aktywnych użytkowników w miesiącu, ze wszystkich sieci społecznościowych na świecie, Facebook stał się wysoce konkurencyjny i lukratywny potencjalnym elementem wielu biznesów strategiach marketingu internetowego.

kampania reklamowa na fb
Kampania reklamowa na Facebook

Facebook Ads: Płatne Media Społecznościowe

Mimo że reklamowanie się na Facebooku Może przypominać reklamy w Google, bo reklamodawcy używają obu platform by promować się w internecie, tutaj podobieństwa się kończą. w przeciwieństwie do płatnych wyników wyszukiwania, które pomaga biznesem znaleźć nowych klientów poprzez słowa kluczowe, media społecznościowe pomagają użytkownikom znaleźć biznesy bazujące na ich zainteresowaniach oraz o podobnym zachowaniu co poszukujący.

jeśli chodzi o główne różnice pomiędzy Google and i Facebook Art można na to spojrzeć w ten sposób: Google Arts pomaga ci znaleźć nowych klientów, a Facebook pomaga nowym klientom znaleźć ciebie.

Właśnie zdefiniować liśmy podstawową różnicę między Google ACC i Facebook Cards (lub Mówiąc inaczej między płatnymi wynikami wyszukiwań a płatnymi mediami społecznościowymi). zbadajmy mocne strony każdej z platform oraz jak efektywnie mogą być używane.

Najmocniejsze Strony i Zalety Google Ads

Jako najpopularniejszy I najszerzej wykorzystywany mechanizm wyszukiwania, Google jest właściwie uważany za lidera w marketingu internetowym. Realizując ponad 3,5 miliarda zapytań każdego dnia, Google oferuje reklamodawcom dostęp do unikalnej i niezrównanej potencjalnej rzeszy użytkowników, którzy aktywnie poszukują towarów i usług.

Oferta reklamowa Google jest podzielona na dwie główne sieci – sieć wyszukiwań oraz sieć wyświetleń. Sieć wyszukiwania obejmuje całą wyszukiwarkę Google, a reklamodawcy mogą licytować miliony słów kluczowych i fraz, aby dotrzeć do potencjalnych klientów.

Sieć wyświetleń Google, która oferuje reklamodawcom więcej reklam wizualnych, takich jak banery,  obejmuje około 98% sieci światowej, co czyni ją doskonałym wyborem dla reklamodawców, którzy chcą osiągnąć cele marketingowem które nie są nakierowane na konwersje tak jak jest to w przypadku reklam Pay Per Click. Mają one na celu zwiększenie rozpoznawalności marki oraz wbicie się do świadomości klientów za pomocą banerów. niekoniecznie tak napędzane konwersją jak reklamy PPC, takie jak zwiększanie świadomości marki na dużą skalę za pomocą banerów reklamowych.

Ogromne Grono Odbiorców

Jedną z głównych zalet korzystania z Google jako platformy reklamowej jest jej ogromny zasięg. Google obsługuje ponad 40 000 wyszukiwań na sekundę, łącznie ponad 1,2 biliona wyszukiwań w Internecie rocznie. Jako, że Google staje się coraz bardziej wyrafinowany (po części poprzez większemu uzależnieniu od zastrzeżonej sztucznej inteligencji i technologii uczenia maszynowego, RankBrain), ta już niesamowicie duża liczba wyszukiwań prawdopodobnie jeszcze wzrośnie. Jednocześnie wzrośnie potencjał reklamodawców do zdobycia nowych klientów.

Mówiąc wprost – żadna inna wyszukiwarka nie oferuje takiej potencjalnej liczby odbiorców, jaką oferuje Google. Już sam fakt możliwości dotarcia do klientów, czyni Google doskonałym uzupełnieniem Twojej strategii marketingu cyfrowego. Łącząc to z coraz dokładniejszymi wynikami wyszukiwania Google, łatwo zrozumieć, dlaczego Google Ads jest najpopularniejszą i najczęściej używaną platformą reklam Pay Per Click na świecie.

Równe Szanse

Jednym z najbardziej błędnych założeń wśród tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z reklamami Pay Per Click jest pogląd, że ten, kto dysponuje największym budżetem, w pewien sposób automatycznie “wygrywa” w reklamach Google. Nic bardziej mylnego, ponieważ Google Ads koncentruje się przede wszystkim na jakości i trafności reklam, a nie na tym, ile wydają reklamodawcy.

Im bardziej reklama jest trafna, dopasowana do użytkownika, tym lepsze wrażenie na nim pozostawia – a tym samym większe prawdopodobieństwo, że nadal będzie on korzystał z Google jako swojej wyszukiwarki. Z tego powodu Google Ads ceni trafność i jakość ponad wszystkie inne czynniki. Dlatego sprytni reklamodawcy z trafnymi, zoptymalizowanymi reklamami o wysokiej jakości rzadko muszą licytować tak wysokie stawki, jak reklamodawcy z reklamami mniej atrakcyjnymi dla Google.

Niektóre słowa kluczowe mogą kosztować więcej niż inne – na przykład te w branży finansowej, które są zazwyczaj jednymi z najdroższych ze wszystkich sektorów zawodowych. Jednak to, ile reklamodawcy będą musieli licytować, będzie w dużej mierze zależeć od jakości i trafności ich reklam. Niektóre dane są ważniejsze dla Google w ocenie jakości i trafności niż inne – np. współczynnik klikalności, który jest uważany za wiarygodny wskaźnik ogólnej jakości i atrakcyjności reklamy.

CENNIK

Jeżeli potrzebujesz dowiedzieć się ile kosztują usługi związane z obsługą reklam w internecie sprawdź poszczególne kategorie oraz produkty!

Cennik Google Ads

Cennik Facebook Ads

Cennik Pozycjonowanie Stron

Oprócz proponowanych budżetów ZAPYTAJ NAS o swój niestandardowy budżet miesięczny na reklamy!

Szeroka Paleta Formatów Reklamowych

Gdy w 2000 roku po raz pierwszy uruchomiono relamy Ads (łącznie zaledwie 350 reklamodawców), reklamy tekstowe wyświetlane przez Google obok wyników wyszukiwania były co najmniej prymitywne – ale zawierały wiele z tych samych elementów, które można zobaczyć w dzisiejszych reklamach.

Mimo, że reklamy Pay Per Click w Ads nadal są oparte na tekście, reklamodawcy mogą skorzystać z niesamowitej liczby funkcji, aby uczynić swoje reklamy bardziej atrakcyjnymi i przyciągającymi dla potencjalnych klientów. Rozszerzenia reklam, linki do podstron, testy społecznościowe, takie jak recenzje użytkowników, kierowanie na lokalizację, reklamy produktowe i mnóstwo innych funkcji dostępnych dla reklamodawców, oferujących im niezrównany poziom dostosowywania i kontrolowania treści. Google wprowadził nawet formaty reklam dostosowane do specyficznych potrzeb określonych rodzajów firm, takich jak producenci pojazdów czy hotele, którzy wykraczają daleko poza typowe reklamy tekstowe i wykorzystują bogate elementy wizualne, takie jak obrazy o wysokiej rozdzielczości i interaktywne dane map.

Bez względu na to, co lub komu sprzedajesz, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest taki format lub funkcja reklamy, które sprawią, że Twoje towary lub usługi będą bardziej atrakcyjne dla rynku docelowego. Google nieustannie wdraża nowe formaty i funkcje reklam, umożliwiając reklamodawcom docieranie do nowych odbiorców i pozyskiwanie nowych klientów.

Najmocniejsze Strony i Zalety Facebook Ads

W porównaniu z Google Ads, Facebook Ads (taki, jaki znamy dzisiaj) jest nieco skąpym nowicjuszem, ale w rzeczywistości od tych kilku lat Facebook stale udoskonala i ulepsza swoje rozwiązania reklamowe. Obecnie Facebook Ads jest pionierem w dziedzinie płatnych mediów społecznościowych i stał się centralną częścią wielu strategii marketingu cyfrowego w biznesie.

Niezrównana trafność i szczegółowość

Podobnie jak Google Ads, Facebook może poszczycić się naprawdę ogromną liczbą odbiorców na całym świecie. Z ponad 1,55 miliardami(!) aktywnych użytkowników miesięcznie (co stanowi ponad jedną piątą całej populacji świata), nie licząc nieaktywnych lub rzadko używanych kont – Facebook nie ma sobie równych, jeśli chodzi o ogrom swoich zasięgów. Jednak zamiast ujawniać reklamodawców i ich komunikaty tej ogromnej publiczności, prawdziwą siłę ogromnej publiczności Facebooka stanowi potencjalna szczegółowość, z jaką reklamodawcy mogą docierać do użytkowników Facebooka.

 Ludzie dzielą się niemalże każdym szczegółem swojego życia za pośrednictwem Facebook. Przełomowe momenty, sukcesy zawodowe, radosne chwile w gronie przyjaciół czy najbliższych – to wszystko, czym ludzie żyją i czym pragną się dzielić z innymi. Wyszukują tam również treści, które są zgodne z szerokim zakresem ich osobistych zainteresowań, przekonań, ideologii i wartości, i konsumują je, dając reklamodawcom wyjątkową możliwość dostosowania przekazów reklamowych do odbiorców w sposób wcześniej uważany za niemożliwy lub nawet niewyobrażalny.

Jednym z najpotężniejszych zastosowań tej funkcji jest możliwość tworzenia przez reklamodawców tak zwanych „podobnych odbiorców”. Reklamodawcy mogą przesyłać informacje o klientach z własnych baz danych do Facebooka, który następnie stosuje filtrowanie na podstawie własnych danych i informacji dostarczonych przez zewnętrznych brokerów danych. Wszystko po to, by dopasować użytkowników, do których informacje przesyła reklamodawca. Tworzy to „podobną” grupę docelową użytkowników, umożliwiając reklamodawcom skuteczne podwojenie potencjalnego zasięgu ich reklam poprzez kierowanie na nowych klientów, którzy wykazują takie same zainteresowania i zachowania konsumenckie jak ich dotychczasowi klienci.

Wielu nowych użytkowników płatnych mediów społecznościowych zadaje sobie to samo pytanie, a mianowicie „Czy reklama na Facebooku działa?” Do tej pory odpowiedź powinna być jasna – tak, i to zadziwiająco dobrze. Jednak zamiast postrzegać Facebooka jako największy potencjalny billboard na świecie, reklamodawcy powinni traktować go jako sposób na zbliżenie się bardziej niż kiedykolwiek do idealnie dopasowanych klientów.

Platforma wizualna z Natury

W przeciwieństwie do ich stosunkowo suchych, tekstowych kuzynów PPC, reklamy na Facebooku są niezwykle wizualne. Najlepsze reklamy na Facebooku płynnie łączą się z filmami, obrazami i innymi treściami wizualnymi w kanałach aktualności użytkowników, a to umożliwia reklamodawcom wykorzystanie nie tylko silnie przekonujących cech reklam wizualnych, ale także w sposób odzwierciedlający ich aspiracje i przekaz, który sprawia, że reklamy wysokiej jakości są tak atrakcyjne.

skuteczna reklama na facebooku
Skuteczna reklama graficzna na Facebooku od Google Ads

Tak jak Google nieustannie eksperymentuje z formatowaniem tekstowych reklam PPC, Facebook nieustannie ocenia, w jaki sposób może zaoferować reklamodawcom doskonałą platformę marketingową, a użytkownikom satysfakcjonujące i przyjemne doświadczenia online. W przeszłości Facebook nakazał, aby reklamy na swojej platformie zawierały tekst, który zajmował nie więcej niż 20% całkowitej powierzchni reklamowej, co jest ograniczeniem, które od tego czasu złagodził. Jednak pomimo tej znaczącej zmiany w zarządzaniu reklamami, Facebook pozostaje z natury platformą wizualną – głównym punktem sprzedaży dla wielu reklamodawców.

Odkrywcze ROI

Firmy i marketerzy eksperymentujący z reklamami na Facebooku są często pod wrażeniem szczegółowości opcji kierowania, a także narzędzi, którymi dysponują do tworzenia pięknych, angażujących reklam. Jednak jednym z elementów reklam na Facebooku, który konsekwentnie zaskakuje nowicjuszy, jest potencjalny zwrot z inwestycji oferowany przez reklamy na Facebooku oraz to, jak bardzo doświadczeni reklamodawcy mogą rozciągnąć ograniczony budżet reklamowy na platformie.

Chociaż budżet kampanii reklamowej na Facebooku będzie się znacznie różnić w zależności od szeregu czynników, takich jak zakres, przekaz i ogólne cele kampanii, reklamy na Facebooku są wyjątkowo przystępne cenowo, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich potencjalny wpływ i szczegółowość, z jaką reklamodawcy mogą kierować swoje idealnych odbiorców. Te bardzo konkurencyjne ceny sprawiają, że reklamy Ads na Facebooku są bardzo atrakcyjną propozycją dla małych firm z ograniczonymi zasobami – nie tylko dla dużych marek z dużymi budżetami marketingowymi. W połączeniu z niezwykłymi potencjalnymi zwrotami oferowanymi przez platformę, Facebook Ads jest jednym z najlepszych dostępnych obecnie rozwiązań reklamowych online.

Zarówno Google Ads, jak i Facebook Ads to niezwykle wydajne platformy reklamowe, które zaspokajają potrzeby praktycznie każdego rodzaju działalności. Oceniając mocne strony każdego rozwiązania i potencjalne zastosowania, widać również, że obie platformy należy postrzegać w sposób uzupełniający, a nie sprzeczny czy konkurujący. Niektórzy ludzie upierają się przy porównywaniu reklam na Facebooku z siecią reklamową Google i chociaż obie platformy mają pewne podobieństwa, to sposób, w jaki obie platformy ewoluowały niezależnie od siebie, pokazuje że Ads (AdWords) i Facebook powinny być używane wspólnie, a nie w opozycji.

Wykorzystanie mocy płatnych wyników wyszukiwania i płatnych mediów społecznościowych to niezwykle skuteczna strategia reklamowa. Wymaga to jednak podwójnej strategii reklamowej, która jest zgodna z mocnymi stronami każdej odpowiedniej platformy. Chociaż komunikaty marketingowe mogą – i prawdopodobnie powinny – pozostać spójne zarówno w Google Ads, jak i w Ads od Facebooka, ważne jest, aby zrozumieć, jak najlepiej wykorzystać każdą platformę, aby uzyskać maksymalny zwrot z inwestycji i większy rozwój firmy.

Skontaktuj się z nami i poproś o indywidualna wycenę usługi na Twojej stronie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *